Senaste dagarna Sthlm - Gbg

Så sitter man där igen. På tåget på väg mot Stockholm. Det kommer bli ganska många turer fram och tillbaka mellan gbg och sthlm och ärligt talat så tycker jag det är ganska skönt. Då får man ju lite av båda delarna :)



Solnedgång från Götaälvbron.

 

Trivs bra i sthlm - kom igång med skolan i ett rasande tempo, varav jag inte har haft tid att sitta och blogga varje dag. Jag är lite småstressad hela tiden över att hinna med att läsa dubbelt. Det är iaf skönt att inte bo själv. Såhär får man mer spontana pauser. Och jag vet hur det kunde vara i Örebro före en tentaperiod - alla grävde ner sig en vecka före tentan, näsan i böckerna och ingen fritid.


Lägenheten är kanon - förutom det faktum att det är långt till skolan. Då blir det väl istället så att man stannar i skolan hela dagen för att det är ovärt att åka fram och tillbaka (45 min åt ett håll). Hade väldigt gärna bott direkt på kampus så man bara kan springa hem när man vill. Och sen tillbaka till skolan och plugga lite till. Får se hur jag löser det. Har iaf hittat en intressant grej som kan vara en utväg. Det finns nämligen ett lite speciellt bibliotek på östermalm, nära rådhuset. Det heter "juridiska biblioteket" dit får bara jurister gå, med undantag för dem som läser juridik. Hela biblioteket är bara juridisk litteratur. Och det bästa är - sitter man och pluggar där och behöver hjälp med någonting - en fråga man inte förstår, ja då frågar man bara advokaten som sitter snett mittemot ;)


 


Darling har varit uppe ett par gånger i sthlm. Gillar att det ändå går så smidigt som det gör med tåget (förutsatt att det inte är några förseningar). Linnsan, han och jag tog en vända i Gamla Stan, gick på IKEA (bor ju bara 20 min därifrån) och käkade middag. Om man kan få riktig husmanskost för otroliga 16 kr - så är det klart värt att äta där istället för att handla och laga mat hemma! :D Jag ser det som lösningen på alla mina ekonomiska problem :)

Darling och jag tog senare in på ett mysigt litet båt-hotell i två dagar :)


Utsikt till stan från båten på söder. Fint!






Helgen har varit väldigt lugn. Det har varit ganska mycket plugg och rätt mycket åkande :P . Var hemma i Tuve och firade brorsan födelsedag med tårta. Efter det firade vi darlings födelsedag i Djurhult med smarriga hembakade semlor. Det känns som att man bara sitter och äter hela tiden... Inte bara mat utan massa onyttigt. Kikade in på Caros blogg - efter att ha läst den känns det iofs aningen bättre. Där frossas det i hamburgare och cheesecakes - the american lifestyle :P


Nästa sak att fixa i sthlm blir definitivt ett gymkort. Det kan verkligen komma väl till pass. Men det for nog bli vid nästa månadsskifte.


Klockan är nu halv nio på morgonen, ska vara framme omkr 11 på T-centralen - därefter blir det till att skynda sig till universitetet med all packning som jag bär med mig. Föreläsning i två timmar och sedan hem igen med all packning till Sätra. Tur att jag har skaffat ett tunnelbanekort nu iaf!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0